„Schule trotz(t) Corona“: Schule unter dem sprachlichen Einfluss der Corona-Pandemie
Author: | Christine MöhrsORCiDGND |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:bsz:mh39-108197 |
DOI: | https://doi.org/10.14618/ids-pub-10819 |
ISBN: | 978-3-937241-83-8 |
Parent Title (German): | Sprache in der Coronakrise. Dynamischer Wandel in Lexikon und Kommunikation |
Publisher: | IDS-Verlag |
Place of publication: | Mannheim |
Editor: | Annette Klosa-Kückelhaus |
Document Type: | Part of a Book |
Language: | German |
Year of first Publication: | 2021 |
Date of Publication (online): | 2021/12/27 |
Publishing Institution: | Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS) |
Publicationstate: | Zweitveröffentlichung |
Reviewstate: | (Verlags)-Lektorat |
GND Keyword: | COVID-19; Lexikostatistik; Neologismus; Schule; Worthäufigkeit |
First Page: | 54 |
Last Page: | 59 |
DDC classes: | 400 Sprache / 430 Deutsch |
Open Access?: | ja |
Leibniz-Classification: | Sprache, Linguistik |
Linguistics-Classification: | Lexikologie / Etymologie |
Program areas: | L1: Lexikographie und Sprachdokumentation |
Licence (German): | ![]() |